2023: Sergio Perez utódjaként mérlegelhetik Daniel Ricciardót: dr. Helmut Marko ismét egyértelmű utalást tett rá, hogy akár ismét pilótaként is számolhatnak az ausztrállal – de hangsúlyozta: 2024 végéig a mexikóié az ülés.
2022: Felbontotta teszt- és tartalékversenyzője szerződését a Red Bull, miután Jüri Vips egy játékstreamben rasszista nyelvezetet használt.
2021: Sajtóértesülések szerint az F1-es Osztrák Nagydíj szombatján egyeztetnek a 2025-ben érkező új erőforrásokról, a tárgyaláson viszont a jelenlegi négy gyártó mellett két másik is asztalhoz ül: a Porsche és az Audi vezetője is ott lesz. Magáról a motorról még nem sokat tudni, de a jelek arra utalnak, hogy a Volkswagen érdekeit is figyelembe kell majd venni.
2020: A pandémia miatti kényszerszünet után, a Formula-1 visszatérése előtt a Renault-főnök Cyril Abiteboul aggályait fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy egyetlen pozitív koronavírus-teszt tönkreteheti az adott csapat egész hétvégéjét. Mindenközben a Ferrari elfogadja a korlátozásokat, és szerintük nem lesz hatással a létszámcsökkentés semmire, még a kerékcserék sebességére se.
2019: A pilóták összegezték, ők milyen változásokat szeretnének látni a 2021-es szabálymódosítások révén. Többek között lassabb, de könnyebben követhető autók, tartósabb gumik, korlátozott DRS-használat és egyszerűbb szabálykönyv szerepelt a kívánságlistán.
2018: A Renault cáfolta, hogy a Red Bull technikai guruját, a jelenleg Formula-1-gyel csak részmunkaidőben foglalkozó Adrian Newey-t meg akarja kaparintani.
2017: Az FIA közölte, hivatalosan újra megvizsgálja Sebastian Vettel és Lewis Hamilton bakui safety car mögötti ütközését, hogy eldöntse, szükség van-e további büntetésre a 10 másodperces stop-and-go szankción felül, melyet a verseny közben kiosztottak a németre. A ferraris fél évvel azelőtt, Charlie Whiting szidalmazása miatt is hasonló meghurcoltatáson esett keresztül: akkor bocsánatkérése mentette ki.
2016: A Brazil Nagydíj promótere, Rohonyi Tamás cáfolja, hogy Interlagos már jövőre kikerülhet a versenynaptárból – amit Bernie Ecclestone hintett el. Rohonyi kiemelte, a pályának 2020-ig érvényes a szerződése.
2015: A Mercedes-csapatvezető Toto Wolff arra figyelmeztet, hagyják abba a sport kritizálását. Az osztrák elismeri, nem a legszerencsésebb, hogy egy csapat (a sajátja) győz folyton, ennek ellenére véleménye szerint az F1 továbbra is jó műsort szolgáltat.
2014: Max Verstappen remekel a Formula-3-as Európa-bajnokság Norisringen tartott hétvégéjén: megnyerte a négy biztonsági autós fázist felvonultató kaotikus első versenyt, majd pole-pozíciót szerzett a másnapi kettőre.
2013: Felipe Massa bízik benne, hogy a következő szezonban is a Formula-1-es mezőny tagja maradhat. Prioritása a Ferrari, de azt sem zárja ki, hogy jövőjét egy másik csapatban folytassa. Ami bizonyos, nem fogja Mark Webbert követni, aki már közölte, a következő szezonban Le Mans-ra cseréli az F1-et. Massa nem híve annak, hogy három különböző kategória szerepelhet egy pályán, az autókat pedig „20 másodperces különbség” választja el.
2012: Nagy-Britanniát minden jog megilleti, hogy Spanyolországhoz és Németországhoz (korábban) hasonlóan két versenyt rendezzen egy évben, jelentette ki Lewis Hamiltont. A McLaren szponzora, a Santander ekkor mutatta be látványos videóját egy lehetséges londoni nagydíjról, melyet Hamilton nem Silverstone helyetteseként, hanem kiegészítőjeként képzelt el.
2011: A Red Bull szándéka szerződést hosszabbítani motorpartnerével, a Renault-val 2013-tól. A megállapodás az új szabályrendszer V6 hibrid turbómotorjaira is kiterjedne. Dietrich Mateschitz tulajdonos elmondta, saját motor építése (az osztrák AVL cégen keresztül) csak végszükség esetén fordulhat elő.
2010: Megszólalt Mark Webber, aki az előző napi valenciai Európai Nagydíjon emlékezetes hátraszaltós balesetét szenvedte el. „Attól féltem, hogy eltalálok egy hidat vagy bármi mást a levegőben” – árulta el, mi aggasztotta legjobban a Heikki Kovalainen Caterhamjével történt ütközés másodpercei közben. Hozzátette, becsapódása a gumifalba kevésbé volt súlyos.
2009: Donington Park bejelentette, hogy rövidesen megkezdi átépítési munkálatait, hogy 2010-től fogva fogadhassa a Formula-1-et. A pálya ekkor még szorgosan készült arra, hogy szerződésének megfelelően hosszú éveken keresztül vendégül lássa a királykategória mezőnyét.
2007: Fernando Alonso tagadja, hogy elhagyni készül csapatát, a McLarent – az újságírókra kente a hírek terjesztését, állította, az istállóval semmiféle problémája nincsen, és ki fogja tölteni szerződésének maradék két évét.
2006: Nincs harag a Williams versenyzői között, árulta el Nico Rosberg a Kanadai Nagydíj időmérőjén, amelyen a Q1-ben akadályozta csapattársát, Mark Webbert, ezzel meggátolva az ausztrál továbbjutását. A csapat eközben arról nyilatkozott, célja, hogy következő szezonban megtartsa a két versenyzőt, habár a mclarenes Juan Pablo Montoya olcsón felajánlotta szolgálatait korábbi istállójának.
2005: Két héttel a hat autó részvételével zajló, csúfos USA Nagydíj után a Michelin közleményben tudatta, hajlandó visszafizetni a csalódott nézők jegyeinek árát, valamint azt is felajánlotta, hogy 20 ezer belépőt vásárol a 2006-os versenyre, melyeket szintén a kárvallottak között oszt szét.
2004: A csapatok és FIA megegyeztek abban, hogy nem változtatnak a kvalifikációs szisztémán, azaz továbbra is egyetlen, üres pályán teljesített gyorskör határozza meg az indulási sorrendet. Korábban mind a tíz istálló egyetértett abban, hogy a Brit Nagydíjtól új rendszert vezetnek be, két edzéssel, melyek végeredményét összesítik.
2003: Kimi Raikkönen pályafutása első pole-pozícióját szerezte meg a Nürburgringen, azon a pályán, ahol elődje a McLarennél, Mika Hakkinen 1997-ben ugyancsak először nyert időmérőt. Csakhogy míg az idősebb finn hetedik szezonja végén érte el a mérföldkövet, Raikkönennek csupán két és fél év kellett hozzá.
2002: Nem kizárt, hogy a Ferrari elnöke lemond pozíciójáról, jelentette ki maga Luca di Montezemolo. Indoklása szerint elérte a célokat, melyeket 1991-es kinevezésekor jelölt ki.
2001: Majd akkor gondolkodik statisztikákról, ha visszavonul, addig más dolga van – közölte Michael Schumacher a Francia Nagydíj előtt, amelyen pályafutása 50. győzelmét szerezheti meg. A Formula-1 legeredményesebb versenyzője, a francia Alain Prost neve mellett 51 siker áll. Pontok terén Schumacher 736-nál tart, míg Prost pályafutása alatt 798,5-öt gyűjtött.
2000: Visszatér Alex Zanardi? A kétszeres Champ Car-bajnok Williamsnél töltött, sikertelen 1999-es F1-es szezonja után hagyott fel ideiglenesen a versenyzéssel, a hírek szerint azonban a Mo Nunn Racinggel jövőre újra szerepelhet az amerikai szériában. Az az év és súlyos balesete egész hátralevő életét megváltoztatta…
formula.hu