F1-Archív: Ocon elsírja magát

F1-Archív: Ocon elsírja magát

2022: Miközben már most, december elején eldőlt, hogy 2023-ban is telt ház előtt rendezik az F1-es Magyar Nagydíj versenynapját, bejelentették, hogy első lépésként a közművek fejlesztésével elindul a létesítmény régóta várt felújítása.

2021: Szorongatott helyzetben a Haas: mivel Szaúd-Arábiában két komoly baleset is történt, kifogytak a tartalékalkatrészekből. A szezonzárón, Abu Dhabiban egy újabb törés azt jelentheti, hogy ki kell hagyniuk a hétvége további részét.

2020: Elsírta magát Esteban Ocon. A Formula-1 legfrissebb dobogós helyezettje úgy érzi, egyre kevésbé hisznek benne, szahíri második helyezése azonban bizonyítja, egyre közelebb van Ricciardo szintjéhez.

2019: Bernie Ecclestone szerint az emberek gyorsan elfogják őt felejteni. Úgy gondolja, a világ annyira felgyorsult, hogy semmilyen maradandó emlék nem fog utána maradni. Jönnek az új dolgok, őt pedig ugyanúgy elfelejtjük, mint bárki mást.

2018: A korábbi éveket okolja a gyengélkedésért a McLaren főnöke. Zak Brown szerint a következetes vezetés hiánya az évek óta megújuló probléma, amely miatt idén szétesett a csapat. A szakember ezzel igyekezett magyarázni a gondokat.

2017: Sergio Perez szerint mindenki hozzászokik a glóriához. Sokak véleményét hallottuk már a halóról, ezúttal azonban a mexikói pilóta is elmondta a pozitív és negatív dolgokat a glóriáról. Úgy véli előbb-utóbb mindenki megszokja majd a jelenlétét.

2016: Már nem tárgyalnak Wehrleinről a Sauberrel. A múlt heti nagy hír előtt lehetőségnek tűnt, hogy Pascal Wehrlein a Saubernél kössön ki, ám a Mercedes elmondása szerint a tárgyalások megrekedtek.

2015: Bár a Formula-1-es Abu Dhabi Nagydíj hétvégéjén felröppent pletykák Niki Lauda Mercedestől való távozásáról, honfitársa azonban végre tiszta vizet öntött a pohárba. Toto Wolff szerint a háromszoros világbajnok nem megy sehová.

2014: Fernando Alonso jövőre már nem húzza magára a maranellóiak vörös kezeslábasát, és nehéz döntésnek tartja, hogy el kellett hagynia volt csapatát. A kétszeres világbajnok szerint nem távozni az olaszoktól.

2013: Az FIA Párizsban tartott éves gyűlésén hivatalosan is újraválasztották az eddigi elnököt, Jean Todtot. A francia további négy évet még biztosan eltölthet a szervezet élén.

2012: Christian Horner szerint a már háromszoros világbajnok Sebastian Vettel még mindig nem érte el csúcsformáját, ahogy érik, egyre veszélyesebb lesz. A Red Bull csapatfőnöke szerint sok van még a német versenyzőben.

2011: Bernie Ecclestone-on kívül is van olyanok, akik örülnek annak a hírnek, hogy a csapatok szövetsége (FOTA) széthullik. A Red Bull részéről abszolút nem rejtették véka alá, hogy mit gondolnak erről, úgy érzik így könnyebbé válnak a döntéshozatalok.

2010: Nem érzi jól magát a középmezőnyben Michael Schumacher. A sportág hétszeres világbajnoka az ideinél jóval versenyképesebb autót szeretne a következő szezonra, miután elege lett a gyenge eredményekből.

2009: Újabb tagokkal bővült a jövőre bemutatkozó Lotus-csapat. Bár a pilótákról még mindig nem érkezett bejelentés, azt már hivatalosan is megerősítették, hogy a vezetőségbe kik érkeznek. Az alakulat az ázsiai utánpótlás keresésére leszerződtette az egykori Minardi-pilótát, Alex Yoongot

2007: Nem bünteti meg az FIA a kémügyben a Renault istállóját. A francia istálló korábban elismerte, hogy hozzájutott néhány titkos információhoz a rivális McLaren-Mercedes fejlesztési terveiből, de jelezte ezeket nem használta fel.

2006: Kimi Räikkönen lesz a legjobban kereső pilóta a Formula–1-ben a következő szezontól. Erről az F1Racing osztott meg információkat, a szaklap értesülései szerint a „jégember” évente több mint 51 millió dollárt kap majd a Ferraritól.

2005: A Red Bull Racing végre megerősítette azt, amire a Forma-1-es világ nagy része számított: Christian Klient nevezte ki David Coulthard csapattársának az energiaitalos istálló, ami azt jelenti, hogy az osztrák házon belüli riválisa, Vitantonio Liuzzi a junior csapatban kaphat majd helyet.

2004: Nick Heidfeld a Williams-BMW csapat első két tesztnapja után úgy tűnik, növelte az esélyeit arra, hogy a jövő évi versenyfelállásban szerepeljen, miután a csapat megerősítette, hogy jövő héten visszahívja őt egy második alkalomra. A német versenyző tehát úgy látszik a grove-i istállóhoz megy.

2003: A Lucky Strike BAR Honda csapat bejelentette, hogy megújította beszállítói megállapodását a Konival, amely a csapat 1999-es Forma-1-es debütálása óta látja el lengéscsillapítókkal. A BAR és a Koni egy versenytechnológiai kutatási és fejlesztési projektben is együtt fog dolgozni.

2002: Az Arrows F1-es csapat a brit média értesülései szerint elbocsátotta megmaradt munkatársait. A sportág irányító testülete, az FIA a héten jelentette be, hogy a csapat „az istállóval közölt okok miatt” nem vehet részt a 2003-as világbajnokságon.

formula.hu