Autó: Arany középút: íme a vadonatúj Honda Civic RS

Autó: Arany középút: íme a vadonatúj Honda Civic RS

Az újdonság feladata, hogy kitöltse a normál Civic és annak Type R sportverziója közötti űrt.

A Honda a Tokiói Autószalont használta fel arra, hogy fellebbentse a fátylat a Civic legújabb változatáról.

Az egyelőre még csak prototípus formájában leleplezett Civic RS a normál Civic és a szupersportos Civic Type R közé érkezik a japán gyártó termékkínálatában.

Az alap Civicnél morcosabb, de a Type R-nél visszafogottabban sportos külsejű RS Goodyear Eagle F1 gumikon gördül.

Az utasteret egyelőre még nem mutatta meg a Honda, mint ahogy a hajtáslánccal kapcsolatban is csak annyit árul el, hogy az RS hatfokozatú kézi váltóval lesz elérhető.

Az idén ősszel várhatóan csak a Japánban elérhetővé váló, keményebb futóműves Civic RS „szíve” jó eséllyel egy 200 lóerős teljesítményű 1,5 literes 4 hengeres turbós benzinmotor lesz.

A Magyarországon 15,1-17,2 millió forintos alapárral rendelkező Civic 2 literes 4 hengeres szívómotorra épülő normál hibrid hajtáslánca 184 lóerős teljesítményű, és tapasztalataink szerint már-már pofátlanul keveset fogyaszt.

© László Ferenc

A minden korábbinál erősebb és gyorsabb új Civic Type R 25,3 millió forint ellenében 329 lovas 2 literes turbós benzinmotort, 6 fokozatú kézi váltót, 5,4 másodperces 0-100-as szintidőt és 275 km/h végsebességet vonultat fel.

© László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG