F1-Archív: Schumacher felemás napjai

2023: Calvin Lo hongkongi milliárdos jelezte: szeretné támogatni az F1-be jelentkező egyik jövőbeli csapatot.

2022: „Charles Leclerc folyamatosan nyert, irányítása alatt tartja a bajnokságot. Természetesen 20 verseny még hátra van, sok munkát kell elvégezni a folytatásban, de a csapattársát kordában tartja, a csapat többé-kevésbé mögötte áll, fő riválisához, Max Verstappenhez képest pedig tekintélyes az előnye. A tifosi alig tudja elhinni, látszik, hogy az jár a fejükben, mikor fog balul elsülni. Ahhoz szoktak hozzá Alonso és Vettel éveiben. De a Ferrari most nagyon gyors, igazából ők lettek az új Mercedes!” – fejtette ki véleményét a világbajnokság alakulásáról Jacques Villeneuve.

2021: Mikor fejezi be az F1-es pályafutását és mihez kezd utána? Ezeket a kérdéseket járta körbe Lewis Hamilton, aki egyelőre nehezen tudja elképzelni magát a versenypályáktól távol. „Az álláspontomnak semmi köze ahhoz, hogy világbajnoki címért küzdünk-e vagy sem. Nem hátrálok meg, ha nehézzé válik a helyzet” – mondta.

2020: Most a június 28-i Francia Nagydíj került bajba a koronavírus miatt: jelen állás szerint ez az első talpon maradt F1-es futam, ám Franciaországban július közepéig meghosszabbították a gyülekezés tilalmát.

2019: Valtteri Bottas vezetésével a Mercedes megszerezte az első sort a Kínai Nagydíjra a kvalifikáción, a másodikat a Ferrari foglalta el, Sebastian Vettellel a harmadik rajtkockában – a két páros tagjai között csupán 0,023 és 0,017 másodperc volt a különbség. Az időmérőről ketten is hiányoztak, Alexander Albon a harmadik edzésen törte össze a Toro Rossót, Antonio Giovinazzi alatt pedig első kifutásán adta meg magát az Alfa.

2018: Andrew Green, a Force India technikai igazgatója szerint legfőbb ideje, hogy az F1 utánanézzen, hogyan tehetnék biztonságosabbá a bokszkiállásokat, miután Bahreinben Kimi Raikkönen elütötte egyik szerelőjét.

2017: Fernando Alonso versenyzőtársai azt mondják, ők nem hagynának ki egyetlen versenyt sem azért, hogy egy másik sorozatban álljanak rajthoz, miután Alonso bejelentette, hogy elindul az Indy 500-on.

2016: A középmezőnyben lévő riválisok elismerték, hogy az F1-nek egy olyan csapat érkezésére volt szüksége, mint a Haas, amely meggyőzően teljesített már az első szezonjában.

2015: Kimi Raikkönen magabiztos azt illetően, hogy az éven elkapja a Ferrari a Mercedest, hiszen ahogyan ő mondja: „Miért ne?”

2013: Három különböző istálló versenyzői szerezték meg az első három rajthelyet Kínában – ráadásul egyik sem a Red Bull: Lewis Hamilton első pole-ját szerezte a Mercedesszel, őt követi a visszatérése óta a legjobb rajthelyet elérő Kimi Raikkönen, valamint Fernando Alonso. A háromszoros bajnok Vettel kilencedik lett, Mark Webber pedig műszaki hiba miatt utolsóként rajtolhat.

2012: Michael Schumacher volt a leggyorsabb a kínai versenyhétvége pénteki napján a mclarenes Hamilton, valamint a két Red Bull előtt. A nap legijesztőbb jelenete Timo Glocké volt, aki első szárnyát elhagyván a gumifalban kötött ki az egyes kanyarban.

2009: A Carlin fiatal ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo fantasztikusan mutatkozott be a brit Formula-3-ban, miután első versenynapja mindkét futamát megnyerte az Oulton Parkban.

ricci_2009

2008: Robert Kubica kapja az idei Bandini-trófeát, melyet az 1967-ben elhunyt Ferrari-pilóta emlékére alapítottak. A díjat korábban olyan versenyzők kapták meg, mint Schumacher, Alonso, Raikkönen vagy Villeneuve.

2007: Mindkét szabadedzésen Kimi Raikkönen zárt az élen Szahírban, azaz a Ferrarihoz a télen átszerződő finn versenyző várhatja a legjobb formában a holnapi időmérő edzést. A délutáni, gyorsabb szakaszt Hamilton és Kubica zárta mögötte.

2006: Michael Schumacher elmondása szerint nem foglalkozik azzal a szóbeszéddel, hogy a következő évtől kezdve Kimi Raikkönen a Ferrarinál szerepel majd.

2005: Nem készül el időben a cancuni pálya, ami azt jelenti, hogy a tervekkel ellentétben csak 2007-ben térhet vissza Mexikóba a Formula-1.

Cancun_lan

2002: Michael Schumacher az utolsó pillanatban legyőzte csapattársát, és megszerezte az imolai San Marinó-i Nagydíj első rajtkockáját – a különbség mindössze 64 ezred volt kettejük közt. A második sor a Williamsé, a harmadik pedig a McLarené lett.

2001: A Ferrari háromszoros világbajnoka, Michael Schumacher volt a leggyorsabb az imolai versenyhétvége pénteki napján csapattársa, Rubens Barrichello és öccse, Ralf előtt.

2000: „Szerintem Mika csak úgy tarthatja meg a koronáját, ha Michael focizás közben eltöri a lábát, vagy ilyesmi…” – mondta Eddie Irvine a Schumacherrel szemben 24 pontos hátrányban lévő Mika Hakkinenről.

schumacher_2000

1998: Schumacher és Coulthard találkoztak az Argentin Nagydíjon történt ütközést követően, árulta el Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója: „Meghívtuk, hogy jöjjön át, és így is lett. Régi barátok vagyunk.”

1997: Jacques Villeneuve győzött Argentínában az őt alaposan megkergető Eddie Irvine előtt, míg a dobogó harmadik fokára az ifjabbik Schumacher testvér, Ralf állhatott fel. Bátyja már a futam elején kiesett, ahogy később a verseny elején még Villeneuve-öt üldöző Panis is.

formula.hu