Újabb részletek a madridi F1-es pályáról

„Nem csak egy opcióm van” – Marquez a 2025-ös gyári ülésről

Marc Marquez tavaly év végén 11 szezon után hagyta el a küszködő Hondát, hogy idén immár a Gresini Racingnél egy egyéves specifikációjú Ducatival versenyezzen. A nyolcszoros világbajnok pedig szemlátomást egyre jobban felveszi a ritmust: két hete Austinban a győzelemért harcolva, az élen bukott, ugyanez volt igaz a Spanyol Nagydíj sprintjén szombaton, míg legutóbb vasárnap kőkemény küzdelemben lett második Francesco Bagnaia mögött. Marquez így egyre inkább képbe kerülhet a Ducatinál a második 2025-ös gyári ülés kapcsán, hiszen míg a címvédő Bagnaia már hosszabbított velük, az még nem dőlt el, hogy mellette ki fog versenyezni: a helyet jelenleg birtokló Enea Bastianini, a Pramackal a vb-t vezető Jorge Martin, valamint Marquez is esélyes.

Amikor minderről megkérdezték a 31 éves spanyolt a jerezi futam után, így reflektált: „A fontos az, hogy jönnek az eredmények. Eddig a tempó megvolt, de eredmények nélkül. Meglátjuk, ezt meg tudjuk-e erősíteni Le Mans-ban. Mindig mondtam: minél gyorsabb vagy a pályán, annál több lehetőséged van. A lényeg, hogy ’a terv’ jól halad, és amikor vannak eredmények, a gyártók felveszik velem a kapcsolatot, és már voltak is egyeztetések. Mentálisan teljesen tiszta, hogy mit akarok” – idézi a Motorsport.com Marquezt, aki arra a kérdésre, hogy rajta múlik-e a Ducati gyári ülése, így felelt: „Nos, ez összességében mindentől függ, de a legfontosabb, hogy számomra minden világos, és nem csak egy opcióm van.”

A Ducatin kívül amúgy Marquezt legtöbbször a KTM-mel hozták szóba, ám ott Brad Bindernek 2026-ig szerződése van, az eddig látott teljesítménye alapján pedig gyakorlatilag borítékolható, hogy a Gas Gas Techn3-nél újonc Pedro Acostáé lesz a másik gyári motor jövőre. Aprilia-pletykák szintén felröppentek az utóbbi hetekben Marquez kapcsán, a Hondához való visszatérés azonban a japánok további szenvedése, a Yamahához való igazolás pedig ugyanezen ok mellett a Valentino Rossival történt korábbi konfliktusok miatt tűnik szinte elképzelhetetlennek. Persze az sem kizárt, hogy továbbra is szatellit Ducatin láthatjuk majd – mindezt pedig az is befolyásolhatja, hogy a híreszteléseknek megfelelően a Yamaha át tudja-e esetleg csábítani magához a három partnercsapat (VR46, Gresini és Pramac) egyikét.

motogp-marquez-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

formula.hu