Sokat segített az atlasz, de a térképes feladatoknak így sem örültek a diákok a töriérettségin

Volt akinek a feladatsor, míg másnak az esszék jelentettek nagyobb fejtörést.

A tesztfeladatos rész kicsit húzós volt, de az esszék nagyon barátságosak és könnyűek voltak

– ezt mondta az Eduline-nak Eszter, aki szerdán történelemből középszinten tett érettségit. A rövid feladatok szerinte kicsit nehezebbek voltak annál, mint amire előzetesen számított, nem örült annak, hogy sok térkép volt a feladatsorban. A második feladatban például egy vaktérkép alapján kellett feladatokat megoldaniuk, számára ez volt a legnehezebb. Kihívást jelentett azonban számára a második reformkort taglaló térképes feladat is.

Egy budapesti iskolában érettségizett Fanni, aki szerint a történelem érettségi első része a magyarhoz és a matekhoz képest könnyű volt, leszámítva az első világháborúhoz kapcsolódó feladatot, amiben a nagyhatalmakat kellett felismerni egy forrásrészlet alapján.

Az esszéknél mindkét diák az Erdélyi fejedelemséget és a második világháborút választotta, itt az atlasz mindkettejüknek nagyot segített.

Az emelt szintű törit választó Lili a portálnak azt mondta, „amikor megláttam a feladatokat, olyan boldog lettem!” Lili nem véletlenül örült: Augustus római császárról, középkori szerzetesrendekről, Hunyadi Jánosról, valamint az első és második világháborúról és a magyar választási rendszerről kaptak feladatokat. A Tatabányán tanuló Emília szerint sem voltak nehezek, a kecskeméti Dorka szerint pedig „hasonló volt a korábbi évek feladatsoraihoz”. Mindhárman azt mondták, az emelt esszék sem okoztak nekik komolyabb nehézséget. A rövid esszét írhatták a hűbéri rendszerről, vagy az első világháborúról, a hosszút a reformkorról, vagy Trianonról, végül a komplexen választhatták I. Károly és Hunyadi Mátyás uralkodásának összevetését, vagy a kereszténység kialakulását.

HVG