Figyelmeztetés küldött ki a Telekom: az ügyfelek pénze forog kockán

Nincs megállás: újabb és újabb módszereket találnak a csalók arra, hogy megszerezzék a gyanútlan emberek érzékeny adatait. Ezúttal a Telekom jelezte ügyfeleinek: legyene résen.

Ismét csalókra figyelmezteti ügyfeleit a Magyar Telekom: a cég weboldalára frissen felkerült felhívás szerint hamis számlabefizetéssel és webmail-belépéssel egyaránt próbálkoznak a rosszindulatú felek.

Mindkét esetben csalárd e-mailekkel próbálják tőrbe csalni az áldozatokat, így megszerezve az adataikat. A Telekom kiemeli: fontos, hogy amennyiben valaki megadta a hamis e-mailekben lévő linkre kattintva a szolgáltatónál vezetett fiókja adatait, akkor változtassa meg a jelszavát.

Súlyosabb esetben, ha valaki a bankkártya adatait is megadta egy hamis oldalon fizetve, mindenképp keresse fel a számlavezető bankját – írják. Ilyen esetekben érdemes haladéktalanul letiltani a kompromittálódott kártyát.

Tart attól, hogy átverik a neten? Ez az ingyenes eszköz segíthet

Sajnos egyre gyakoribb, hogy rosszindulatú weboldalba botlunk a neten, és ez csak akkor tudatosodik bennünk, amikor már késő. Szerencsére könnyen ellenőrizhetjük, mi a helyzet egy ismeretlen weboldallal, például az alábbi ingyenes szolgáltatás segítségével.

A webmail esetében javasolja a Telekom, hogy mindenki mentse el könyvjelzőnek a webmail.telekom.hu oldalt, és csak erre kattintva lépjen be – más e-mailben lévő kattintva semmi esetre sem.

Ami pedig a számlabefizetést illeti, csak a szolgáltató hivatalos mobilalkalmazásában, vagy a telekom.hu oldalon belépve ajánlott megindítani a folyamatot.

A csalások SMS-ben is terjednek, erről itt írtunk korábban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG