Az egykörös időmérő az egyetlen megoldás

Az egykörös időmérő az egyetlen megoldás

NASCAR: Blaney 12 ezreddel nyert Harvick előtt, akit utólag kizártak a versenyből

A Talladega Superspeedway már sok emlékezetes futamot produkált és alighanem a legutóbbit sem fogjuk elfeledni egyhamar, pedig a valódi izgalmak az utolsó szakaszban jöttek. Az első két etapban mindössze egyszer került elő baleset miatt a sárga zászló, akkor is az első szakasz legvégén, miután Ricky Stenhouse Jr. autójából kifogyott az üzemanyag, Kyle Busch pedig megpróbálta kikerülni, de így összeért Ross Chastain autójával, aki ezáltal a falban kötött ki.

Ezt a szakaszt egyébként Ryan Blaney nyerte, aki később is főszereplővé vált, míg a másodiknál Brad Keselowskit intették le elsőként. A folytatásban aztán sokáig egészen rendezetten haladt a mezőny, de 27 körrel a vége előtt jött egy komolyabb baleset. Ekkor Keselowski ütközött Carson Hocevar versenygépével, ami elindította a lavinát, emiatt pedig Ty Gibbs, Austin Dillon és Harrison Burton versenye is véget ért. Az esetet követően piros zászlóra volt szükség, mivel megsérült és javításra szorult a SAFER-fal.

[embedded content]

Az újraindítást követően összesen 20 kör volt még vissza, de kicsivel később törmelék miatt egy újabb sárgára volt szükség, végül a pilótáknak 13 körük maradt eldönteni a dolgokat. Az élmezőnyben komoly erőt képviselt a Hendrick Motorsports négyese, Alex Bowman, Chase Elliott, Kyle Larson és William Byron kifejezetten jó esélyekkel rendelkeztek a futamgyőzelemre, akárcsak Blaney, aki szintén ott tudott maradni az elejében, de jó tempóra volt képes Kevin Harvick, és a Front Row Motorsports 36-os autóját részidősként vezető Riley Herbst is.

Az utolsó két körre végül Blaney és Harvick kerültek az élre, akik óriási harcot vívtak az elsőségért, ebből a párharcból pedig mindössze 12 ezredes különbséggel Blaney jött ki győztesként, mögöttük azonban óriási káosz alakult ki. Kicsivel hátrébb Corey LaJoie ütközött neki Herbst autójának, aki így magával rántotta Eliottot, majd ebből egy tömegbaleset alakult ki a célvonalnál. Volt még azonban további csavar ebben a történetben, mivel a leintés után Harvickot kizárták a versenyből. Ennek oka, hogy a technikai ellenőrzés során megállapították, a 4-es autó szélvédője nem volt megfelelően rögzítve, ami súlyos vétségnek minősül, így a második helyet Byron örökölte meg, harmadikként pedig Denny Hamlint jegyezték.

A folytatás október 8-án következik, a Charlotte Motor Speedway roval kialakításán.

formula.hu