Stabilabb lesz a W15 hátulja

Stabilabb lesz a W15 hátulja

James Allison 2017-ben csatlakozott a Ferraritól a Mercedeshez, ahol a technikai igazgatói pozíciót töltötte be. Egy rövid időre aztán a vezető technikai igazgató posztját vette át, amelynek keretében a hosszabb távú stratégiáért volt felelős, 2023 áprilisában azonban visszacserélték a szerepeket az istállót azóta el is hagyó Mike Elliott-tal, így újfent ő az F1-es alakulat technikai igazgatója.

Azt csütörtökön jelentette be a Mercedes F1-es istállója, hogy több évre szóló új megállapodást kötött James Allisonnal, aki így az új szabályok szerint épülő 2026-os autó tervezését is felügyelni fogja.

Az Ezüst Nyilak 2023 elején még ragaszkodtak az eredeti koncepciójukhoz, amelyen nem volt oldaldoboza az autónak, azonban hamar belátták, hogy nem ez lesz a helyes irány, ám a Red Bull megoldásának interpretálásával sem szűnt meg az a probléma a Mercedesnél, hogy az autó következetlenül működött.

„Ez azon időszaka az évnek, amikor nyugtalanok, izgatottak és rémültek vagyunk egyszerre. Télen mindig ezek az érzések uralkodnak felettünk, és biztos vagyok benne, hogy a tavalyi páratlan sikereket követően a Red Bullnál sem alszanak nyugodtan, mert sosem lehet tudni, hogy mennyit hoznak rajtuk a többiek” – idézi Allisont az Autosport.

„Mindenesetre mi abban reménykedünk, hogy az autó hátulja, ami tavaly meglehetősen mostohán viselkedett, ezúttal már barátságosabb lesz velünk, és egyszerűbb lesz az autó irányítása. Ezt persze egyelőre csak a szimulációkra alapozzuk, de megvannak a nyomós indokaink, hogy azt érezzük, ezt illetően előrébb léptünk.”

„Emellett persze olyan dolgokon is dolgoztunk, minthogy könnyebb legyen az autó, termeljen még több leszorítóerőt és persze a motorból is igyekeztünk még néhány lóerőt kicsikarni. Hogy ez elegendő lesz-e, azt majd az idő megmondja. Tavaly realizáltuk, hogy mik az autó problémái, most kijavítottuk ezeket. Kíváncsi vagyok, hogy mennyire jöttek be a számításaink.”

„Csak remélni tudjuk, hogy jó munkát végeztünk, de a jelenlegi szabályok nem teszik lehetővé, hogy túl sokat foglalkozzunk az autó fejlesztésével a valóságban, ugyanakkor az egész mezőny egyre szorosabbá vált, így reméljük, hogy lesz némi esélyünk.”

formula.hu