Pattog a Mercedes, a valóságba ütközött a McLaren: a hétfői F1-es hírek

Pattog a Mercedes, a valóságba ütközött a McLaren: a hétfői F1-es hírek

Kezdjük a napi hírösszefoglalót a hetivel: hétfői esti szokásunknak megfelelően ezúttal is jelentkezett a Pitwall, amelyben Balogh Tamás, Gellérfi Gergő és Gobodics Tamás beszélte át az elmúlt egy hét legfontosabb F1-es híreit, eseményeit, valamint a Formula-E, az F2, az F3 és az ERC hétvégi versenyét. Műsorunk megtekinthető a YouTube-on, illetve meghallgatható a podcast-megosztókon is!

[embedded content]

Hírek terén egyébként nem volt túl erős a Belga Nagydíjat követő hétfő, nem történtek különösebben nagy dolgok. Azt kiemelhetjük, hogy a Pirelli bejelentette a monzai gumikiosztást, és különösen lágy keverékű abroncsokat visz majd magával a gyártó az Olasz Nagydíjra. Ráadásul azt is megerősítette a beszállító, hogy Monzában láthatjuk ismét a bő egy hete a Hungaroringen debütált, a pilóták körében felemás fogadtatásban részesült kísérleti formátumot, amelyben az időmérő első szakaszában csak a kemény, a Q2-ben csak a közepes, a Q3-ban csak a lágy gumik kerülhetnek fel az autókra, összességében pedig 13 helyett mindössze 11 szett slick abroncs áll az alakulatok rendelkezésére.

A hétvége egyik fő témája volt Max Verstappen és versenymérnöke, Gianpiero Lambiase rádiózása, a világbajnok pedig ezzel kapcsolatban mondott egy-két dolgot. A pilóta szerint a végén már direkt bosszantotta egy kicsit Lambiasét és a Red Bullt, de egyébként kiváló a kapcsolata a mérnökével, régóta dolgoznak együtt, jól ismerik egymást, és a rádiózásokban látott módon szeretik kicsit szívni egymás vérét. Verstappen szavai itt olvashatók! 

„Úgy hallottam, együtt utaznak el két napra egy szigetre a Földközi-tengeren. A telefonomat bekapcsolva hagyom arra az esetre, ha eszkalálódna a helyzet, ott leszek nekik mediátorként” – mondta egyébként a témáról dr. Helmut Marko, a Red Bull humorizáló tanácsadója.

Ami a Mercedest illeti, ismét elkezdett pattogni a W14-es, és a csapat egyelőre nem igazán tudja, hogy mi ennek az oka, mindenesetre Lewis Hamilton aggodalmát fejezte ki a visszatérő jelenség miatt. Toto Wolff szerint egyébként az új padlólemez okozhatta a problémát, nyilatkozatáról ezen a linken számoltunk be!

f1-mercedes-hamilton

A Ferrarival kapcsolatban Charles Leclerc nyilatkozatát tudjuk behozni a hírösszefoglalónkba, aki arról beszélt, hogy ők idén egyébként világbajnoki címet akartak nyerni, így vágtak neki a szezonnak. Azt hozzátette, hogy nagyon hamar kiderült, hogy erre nincs esélyük, így új célokat tűztek ki maguk elé, és a szezon közbeni fejlesztésekkel szerinte kiemelkedő munkát végzett Maranello. A pilóta arról is beszélt, hogy a legnagyobb gyengeségnek számító gumikopáson sikerült javítaniuk ezekkel, véleménye itt olvasható!

A McLaren elmaradt a várakozásoktól, Andrea Stella csapatfőnök pedig arról beszélt, hogy egy teljesen más hátsó szárnyat kell hozniuk Monzába, egyszerűen nem tehetik meg, hogy ezzel a konfigurációval mennek el a rendkívül gyors pályára, mert az egyenesekben abszolút semmi esélyük a legtöbb autóval szemben. „Szembejött a valóság, hogy van még tennivaló, és bizonyos mértékig azt is megerősítette, hogy ezeket a területeket viszonylag sürgősen meg kell oldanunk. Ez például abból adódik, hogy a nyári szünet utáni második verseny Monza lesz. Úgy nem mehetünk versenyezni Monzába, mint itt” – mondta Stella.

A visszatérése utáni második F1-es nagydíját teljesítő Daniel Ricciardo úgy érzi, nem hoztak ki mindent az autóból és a gumikból Spában – miközben csapattársa, Yuki Tsunoda pontot szerzett. Az ausztrál a pénteki időmérős hibája miatt hátulról rajtolt vasárnap, nem is tudott felzárkózni, és bár a sprintnapja jobban sikerült a japánénál, de pontot mégis Tsunoda szerzett. Ricciardo azt hangsúlyozta, hogy nem szabad, hogy ez elbizonytalanítsa, nyilatkozata itt olvasható!

Szóljunk még Otmar Szafnauerről, akinek helyzetéről a fent linkelt Pitwallban részletesen is beszéltünk. Egy nyilatkozata azért jut a hírösszefoglalóba is: azt hangsúlyozta, hogy az F1-ben minden időbe telik, ezt el kell fogadni. „A valóság az, hogy a változáshoz idő kell. Leigazoltam néhány jó embert más csapatoktól, akiket viszont még köt a szerződésük, így nem jöhetnek még, csak 2024-ben vagy 2025-ben. Nem lehet hajtani a fejlesztéseket, ha nincsenek ott a megfelelő emberek. Időbe telik a megérkezésük és időbe telik, amíg megfelelően tudnak együtt dolgozni. Mindig mondtam: nem ejthetsz teherbe kilenc nőt és bízhatsz abban, hogy egy hónap múlva kisbabád lesz” – mondta Szafnauer.

1690739463916

Szafnauer és a Formula.hu újságírója, Mészáros Sándor az F1-es Belga Nagydíj rajtrácsán

A Belga Nagydíj dobogós sajtótájékoztatójának legvégén megkérdezték a három versenyzőt, mit terveznek a hétfőn kezdetét vevő háromhetes F1-es nyári szünetben. Max Verstappen adta a legemlékezetesebb választ:

„Sokat fogok kardiózni és a csuklómat erősíteni. De nem úgy, ahogy gondolod! Te disznó” – tréfálkozott a kérdést feltevő brazil újságíróval, egy kifejező kézmozdulat kíséretében. „Én golfautóban tréningezem magam, a golfpályán. És igen, pár hétre el fogok tűnni” – válaszolta Sergio Perez. „Én nem fogok versenyezni. Monacóban, Korzikán és Szardínián leszek a családdal és barátokkal” – beszélt arról Charles Leclerc, hogy több helyszínre is nyaralni megy.

Ha már nyári szünet és folytatás: itt szedtük össze, hogy miért is lesz most leállás, miről szól ez, illetve hogy mikor, hogyan, milyen módon indul majd újra az F1-es szezon, mi szerepel még a 2023-as versenynaptárban.

Még egy érdekesség a hétvégi futam kapcsán: Formula+ rovatunkban kicsit elemezgettük a vasárnapi versenytempókat, Max Verstappen fölényét, és hogy Perez nagyjából Leclerc-rel, valamint Hamiltonnal tudott hasonló etapokat teljesíteni a Red Bull ülésében. Összegzésünk itt olvasható!

formula.hu